Παλιά αντικείμενα και αναμνήσεις!

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Μήπως νομίζατε ότι δεν θα συμμετάσχω στην πρόσκληση της Ρένας για τα παλιά αντικεί-μενα; Εννοείται πώς όλον αυτό τον καιρό, το είχα στο μυαλό μου, αλλά πότε το ένα, πότε το άλλο, δεν το έπαιρνα απόφαση να κάνω τη φωτογράφιση!
Αυτό είναι ένα πολύ μικρό δείγμα. Ελπίζω να προλάβω να σας δείξω και τα υπόλοιπα.
Τα περισσότερα χρονολογούνται από τις αρχές και τα μέσα του προηγούμενου αιώνα!

Αυτή είναι η τραπεζαρία της γιαγιάς Γιούλας, που ήταν η πιο γλυκιά και όμορφη γιαγιά του κόσμου. Ένας πραγματικός άγγελος επί γης! Στην πραγματικότητα δεν ήταν γιαγιά μου, αλλά θεία του παππού μου. Παρ' όλο που ήταν αρκετά μεγάλη σε ηλικία όταν γεννήθηκα, ευτυ-χώς, πρόλαβα να τη ζήσω αρκετά, ώστε να τη λατρέψω και να τη χαράξω για πάντα στη μνή-μη μου, μαζί με υπέροχες, τρυφερές αναμνή-σεις.
Θα μπορούσα να σας μιλάω επί ώρες για τη γιαγιά Γιούλα και τον άντρα της, τον παππού Νιόνιο, ο οποίος έλεγε τις πιο απίστευτες ιστορίες για νεράιδες και φαντάσματα! Όλες αποκυήματα της ζωηρής του φαντασίας, φυσι-κά, αλλά πόσο το χαιρόταν να κάνει παιδιά και μεγάλους ν' ανατριχιάζουν!

Να και μια χειροποίητη δημιουρ-γία της γιαγιάς Γιούλας. Μια χαρούμενη λεπτομέρεια, από ένα τεραστίων διαστάσεων, κεντητό τραπεζομάντιλο.








Αυτό το πλαίσιο καθρέφτη, όπως καταλαβαί-νετε, έχει περάσει από τα χέρια της μαμάς μου, για να αποκτήσει αυτή την πιο μοντέρνα εμφάνιση. Ένα πέρασμα με χρυσαφί σπρέι, ένα τούλι και μια πεταλουδίτσα, και έτοιμο. Στα νιάτα του, μαθαίνω ήταν λευκό. Συνοδεύεται από μια ασορτί σκαλιστή βάση, η οποία συχνάζει σε άλλη γειτονιά του σπιτιού αυτό τον καιρό!
Προέρχεται από την οικογένεια της αγαπη-μένης μου γιαγιάς (τη μαμά της μαμάς μου), που τελευταία έχει ξεκινήσει να μου παραδίδει μαθήματα ραπτικής, για να συνεχίσω την τέχνη της. Λέτε μαζί με όλα τα υπόλοιπα να κολλήσω και με το ράψιμο; Γιατί όχι;




Κι αυτό είναι ένα απίστευτα λεπτεπίλεπτο μπουκαλάκι για λικέρ, που ανήκε στη γιαγιά Φωτεινή, τη μητέρα του πατέρα μου.













Και αυτός είναι ο λόγος που ξεκίνησα το βελονάκι! Ανήκε επίσης στη γιαγιά Φωτεινή. Τη θυμάμαι πάντα να το φοράει το χειμώνα, μέχρι το τέλος της ζωής της. Τώρα πια το φοράω εγώ, και είναι το αγαπημένο μου! Δυστυχώς, δεν έχω άλλα  καπέλα από τα χεράκια της γιαγιάς, η οποία ήταν και επαγγελματίας κατασκευάστρια καπέλων. Είδατε; Όλες οι γιαγιάδες στο χώρο της μόδας!



 Και θα κλείσω με δυο όχι και τόοοοσο παλιά, αλλά εξίσου αγαπημένα αντικείμενα. (Σίγουρα πάντως έχουν κλείσει τα είκοσι). Δυο πανέμορφα κεντήματα από τα χεράκια της μαμάς μου, με απίστευτες λεπτομέρειες και ατέλειωτες ώρες μετρήματος.
Αυτή είναι η "Ζώνη της Θεοδώ-ρας". Θυμάμαι τη μαμά μου να την κεντάει, κάνοντάς μου παρέα, την ώρα που διάβαζα για το σχολείο. Δεν είναι υπέροχη;





Αυτά προς το παρόν! Ελπίζω σύντομα, να επιστρέψω με περισσότερα κειμήλια και περισσότερες αναμνήσεις!


15 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέροντα όλα με τις ιστορίες τους και τ'αγαπημένα σου πρόσωπα που θα ζουν για πάντα όσο τα θυμάσαι! Δημιουργικές όλες οι γυναίκες της οικογένειάς σου σου έδωσαν σπουδαία "προίκα"!!!
    Να τα χαίρεσαι όλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφα τα οικογενειακά σου κειμήλια, Λίνα μουη!!!! Ο καθρέφτης/κορνίζα και το μπουκάλι του λικέρ είναι υπέροχα. Το ίδιο όμως και τα κεντήματα της μαμάς σου!!
    Φιλάκια!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΛΙΝΑ ΜΟΥ!!!!!
    ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕΣ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΑΣ!!!!!
    ΟΛΑ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΣΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΑ ΚΑΙ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα,Λίνα μου!Τώρα μάθαμε από που έχεις κληρονομήσει τη δημιουργική πετριά!Φιλιά ,μωρό μου!Κάποτε και η δική σου εγγόνα θα αναφέρεται στις δημιουργίες της "γιαγιάς Λίνας"!!!Φιλιά κατάμουτρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Λίνα. Η τραπεζαρία της γιαγιάς Γιούλας είναι φανταστική. Πολύ ωραία νερά κάνει το ξύλο. Μου άρεσε πολύ και ο καθρέπτης. Και τα κεντήματα της μαμάς σου έχουν υπέροχα χρώματα και πολύ ψιλοδουλειά.
    Τυχερήηηηηη !!!! που σε μαθαίνει ραπτική η γιαγιά σου. Εμένα η μαμά μου είναι μοδίστρα και την παρακαλάω να με μάθει και δεν θέλει με τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ όμορφα οικογενειακά κειμήλια!!!! Σε ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες μαζί μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα παλιά σου ανανέωσαν τη διάθεσή μου...
    Πολύ όμορφα κομμάτια... Τις καρέκλες της τραπεζαρίας τις θυμάμαι σε μια θεία μου... το πρώτο κέντημα το έχω κεντήσει κι εγώ σε άλλα χρώματα και δείχνει εντελώς διαφορετικό... Το μπουκαλάκι του λικέρ είναι έργο τέχνης...
    Όλα εξαιρετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι όλα πανέμορφα, να τα προσέχεις σαν τα μάτια σου.
    Γειά στα χέρια της μαμάς σου, τόσο μέτρημα, Μπράβο καταπληκτική δουλειά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι όλα πανέμορφα, να τα προσέχεις σαν τα μάτια σου.
    Γειά στα χέρια της μαμάς σου, τόσο μέτρημα, Μπράβο καταπληκτική δουλειά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αντε με το καλο να ξεκινησεις και το ραψιμο!!!πολυ ομορφα ολα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφα όλα..Καλή επιτυχία στο διαγωνισμό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εξαιρετικά όλα τους, το καθένα με το δικό του, μοναδικό τρόπο! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. αγαπημενα παλια αντικειμενα! θα μπορουσα να μαζευω τονους αρκει να ειχα χωρο!
    στο μεταξυ στο σπιτακι μου σε περιμενει βραβειο!

    http://talibanoulla.blogspot.gr/2013/04/11.html#.UXA2eKJYO1E

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΥΠΕΡΟΧΑ ΚΕΙΜΗΛΙΑ!!!! ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ. ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή